Absolwenci Ośrodka Kształcenia na Odległość – zdolni, kreatywni, ambitni…

Zobacz, kim są nasi absolwenci i jak wspominają Politechnikę Warszawską!

Rafał Węgrzyn ukończył studia na kierunku Informatyka Stosowana z wynikiem bardzo dobry i otrzymał tytuł zawodowy: magister inżynier.

Kilka słów od naszego absolwenta:

Swoją karierę zawodową rozpocząłem dosyć wcześnie – jeszcze w trakcie studiów inżynierskich. Dołączyłem wtedy do ABB E-Mobility, gdzie zaczynałem jako stażysta, a później objąłem stanowisko specjalisty ds. rozwoju i tworzenia systemów informatycznych. To doświadczenie pozwoliło mi zdobyć solidne podstawy praktyczne i utwierdziło mnie w przekonaniu, że chcę rozwijać się w obszarze inżynierii oprogramowania.

Chcąc pogłębić swoje kompetencje i usystematyzować wiedzę informatyczną, zdecydowałem się na studia magisterskie na Politechnice Warszawskiej (OKNO) na kierunku Informatyka stosowana. Ten wybór był dla mnie bardzo korzystny – forma studiów dawała dużą elastyczność, dzięki czemu mogłem łączyć naukę z pracą zawodową. Nie musiałem rezygnować z każdego weekendu na całodzienne zajęcia, a jednocześnie zdobywałem wiedzę z wielu nowych obszarów.

Studia na PW były dla mnie ogromną wartością. Dzięki projektowemu podejściu do zajęć nauczyłem się patrzeć na zadania z szerszej perspektywy, co przełożyło się na moją codzienną pracę. Pogłębiłem znajomość współczesnych języków programowania i systemów baz danych, a także zdobyłem doświadczenie w pracy zespołowej nad złożonymi projektami.

Największym wyzwaniem i jednocześnie sukcesem była realizacja pracy magisterskiej. Postanowiłem połączyć informatykę z elektroniką i stworzyłem prototyp urządzenia pomiarowego dla prądu stałego DC. Urządzenie umożliwiało analizę przebiegów w celu wczesnej detekcji anomalii. Oprogramowanie oparłem na systemie czasu rzeczywistego FreeRTOS, a do analizy danych wykorzystałem różne algorytmy, m.in. dynamiczną analizę progową, SMA, EWMA, ANOVA czy CUSUM. Wyniki porównałem pod kątem skuteczności wykrywania usterek w systemach OZE i innych układach stałoprądowych. Ten projekt pozwolił mi w praktyce wykorzystać całą wiedzę zdobytą podczas studiów i stworzyć działający system od podstaw.

Dziś z satysfakcją patrzę na tę drogę – zarówno zawodową, jak i edukacyjną. Studia na Politechnice Warszawskiej były dla mnie kluczowym etapem rozwoju – dały mi nie tylko wiedzę, ale też umiejętność jej praktycznego zastosowania. Połączenie teorii z realnymi projektami, elastyczna forma kształcenia i ambitne wyzwania, takie jak praca magisterska, ugruntowały moje kompetencje i pokazały, że konsekwentne inwestowanie w edukację naprawdę się opłaca.