Łukasz Gut ukończył studia na kierunku Informatyka z wynikiem celującym i otrzymał tytuł zawodowy magister inżynier.
Kilka słów od naszego absolwenta:
Cześć, jestem Łukasz!
Moja przygoda z programowaniem rozpoczęła się dopiero na studiach. To właśnie wtedy po raz pierwszy odkryłem, że pisanie kodu to pewnego rodzaju supermoc. Swoje pierwsze kroki w branży IT postawiłem bardzo szybko, jeszcze jako student 3 semestru. Jako, że w tamtym okresie byłem zafascynowany grami komputerowymi oraz matematyką, naturalnym kierunkiem był dla mnie GameDev. W ten oto sposób trafiłem na staż do firmy Sperasoft, zajmującej się produkcją gier AAA oraz rozwojem narzędzi wykorzystywanych przy ich tworzeniu. Do moich obowiązków należał rozwój silnika graficznego Unreal Engine 4 oraz pomoc przy tworzeniu gry z serii Mortal Kombat.
Po stażu zdecydowałem się spróbować czegoś trochę innego i podjąłem pracę w firmie Aptiv, zajmującej się dostarczaniem technologii w branży Automotive. Jako inżynier oprogramowania pracowałem nad algorytmami do samochodów autonomicznych oraz oprogramowaniem do ich analizy i wizualizacji.
Po prawie roku pracy w branży Automotive, po raz kolejny postanowiłem spróbować czegoś nowego. Tym razem padło na systemy rozproszone w kontekście rozwiązań chmurowych. Bardzo szybko znalazłem pracę jako inżynier oprogramowania w TikToku, gdzie razem z zespołem odpowiadaliśmy za optymalizację ruchu sieciowego.
Aktualnie kontynuuję swoją przygodę z systemami rozproszonymi. Jako starszy inżynier oprogramowania pracuję w jednym z najgorętszych amerykańskich startupów - Grafana Labs. Jestem liderem projektu oraz zespołu zajmującego się inteligentną analizą danych telemetrycznych. Oprócz tego regularnie podróżuję, prowadząc seminaria w zakresie programowania i systemów rozproszonych na uczelniach, konferencjach oraz innego rodzaju spotkaniach.
Studia magisterskie w Ośrodku Kształcenia na Odległość Politechniki Warszawskiej pozwoliły mi na jednoczesne poszerzanie i sformalizowanie mojej wiedzy. Nie byłoby to możliwe gdyby nie nowoczesna, asynchroniczna forma prowadzenia zajęć na odległość.
Moja praca magisterska zatytułowana “QMS - A Fault-Tolerant General-Purpose Quota Management Service” dotyczyła analizy metod regulacji dostępu do zasobów sieciowych w środowiskach chmurowych. Celem szczegółowym było zaprojektowanie i implementacja nowoczesnego, generycznego oraz wysoce odpornego na awarie systemu rozproszonego pozwalającego na regulację dostępu do heterogenicznych zasobów sieciowych. W ramach pracy położony został również duży nacisk na poddanie stworzonego systemu testom i analizie pod kątem bezpieczeństwa, dostępności oraz skalowalności. Dodatkowo, jako ogromny zwolennik ruchu open-source, cały kod źródłowy stworzonego przeze mnie systemu został opublikowany i jest dostępny dla każdego na platformie GitHub.