Piotr Czytański ukończył studia na kierunku Informatyka Stosowana z wynikiem bardzo dobrym i otrzymał tytuł zawodowy magister inżynier.
Kilka słów od naszego absolwenta:
Od początku swojej pracy zawodowej jestem blisko związany z chmurą obliczeniową Azure. Pracując jako programista .NET od lat tworzę i rozwijam aplikacje oparte o nią.
W ramach mojej pracy dyplomowej stworzyłem porównanie usług przetwarzania bezserwerowego dostępnych na platformie Azure. Przetwarzanie bezserwerowe jest interesującym mnie zagadnieniem, więc realizacja pracy dyplomowej o takiej tematyce była dla mnie przyjemnością. Motywacją do stworzenia pracy był fakt mnogości dostępnych rozwiązań bezserwerowych. Z pozoru mogą one realizować zbliżone funkcje, jednak istnieją między nimi zasadnicze różnice. W swojej pracy chciałem te różnice zidentyfikować i opisać. W porównaniu uwzględniłem trzy usługi: Azure Functions, Azure Container Instances oraz Azure Container Apps.
Na potrzeby realizacji porównania zaprojektowałem, zgodnie z podejściem Cloud Native, aplikację rozproszoną. Następnie stworzyłem w języku C# trzy implementacje, za każdym razem opierając tworzoną aplikację o inną usługę przetwarzania bezserwerowego. Podczas tworzenia porównania oparłem się zarówno o źródła pisane, jak i doświadczenia zdobyte podczas wykonywania aplikacji. Usługi porównałem według takich kategorii jak: stopień integracji z innymi usługami chmurowymi, narzut konfiguracyjny, łatwość wdrażania, responsywność, uzależnienie od dostawcy, koszt utrzymania oraz model działania.
Praca zwieńczona jest sformułowaniem wskazówek mających na celu ułatwienie podjęcia decyzji dotyczącej wyboru odpowiedniej usługi przetwarzania bezserwerowego w zależności od charakteru aplikacji.
Studia pierwszego stopnia ukończyłem na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej w trybie dziennym. Studia drugiego stopnia zrealizowane w Ośrodku Kształcenia na Odległość PW zapewniły mi możliwość kontynuacji nauki bez negatywnego wpływu na pracę zawodową. Pozwoliły mi one również rozwijać moje informatyczne zainteresowania.